APARIŢIA SI EVOLUŢIA TRANSPORTULUI ÎN COMUN ÎN TIMIŞOARA
1990 - Se creeazã Regia Autonoma de Transport Timisoara

1992 - Refacerea liniei tramvaiului nr. 5

1993 - Modernizarea liniei de tramvai pe str. Stefan cel Mare (între str. St. O. Iosif - B-dul Eroilor)

1996 - Modernizarea liniei de tramvai - buclã Torontalului.

1996 - Modernizarea liniei de tramvai pe str. 3 August 1919

1998 - Modernizarea liniei de tramvai pe Bd. Dragalina;
Deschiderea bazei de agrement R.A.T.T.

1999 - Infiintarea liniei 40 autobuze;
Incheierea contractului de finantare a modernizarii infrastructurii linie cale, cu Banca Europeana de Investitii.

2000 - Amenajare statie capat linie tramvai Bd. Dambovita;
Amenajare statie I.T.P.;
Amenajare centru de vanzare bilete, abonamente, gratuitati - P-ta Badea Cartan;
Infiintare linia 11 tramvaie;
Achizitii - troleibuze Berliet - 11 bucati (second-hand);
- tramvaie second-hand (Germania) - 33 bucati.

2001 - S-au infiintat liniile de autobuz Expres1, Expres2, Expres3;
- Modernizare linie tramvai Bd. Tineretii;
- Modernizare statie capat str. Gh.Baritiu;
- Infiintare centru vanzare bilete Str. Gh.Doja;
- Infiintare linie troleibuz str. Paris;
- Achizitii - troleibuze Vetter - 3 bucati (second - hand);
- troleibuze Berliet - 20 bucati (second-hand);
- tramvaie second-hand Germania - 15 bucati.

2002 - S-au infiintat liniile de autobuz 43, 44;
- Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 5 bucati.

2003 - S-a infiintat linia de autobuz 42;
- Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 8 bucati.

2004 - Achizitii - troleibuze Berliet - 6 bucati (second-hand);
- autobuze - 11 bucati (second-hand);
- tramvaie second-hand Germania - 8 bucati.

2005 - Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 5 bucati;
- autobuze - 17 bucati (second-hand);
- 50 autobuze noi achizitionate de Primaria Timisoara.

2006 Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 5 bucati;
- 5 autobuze noi achizitionate de Primaria Timisoara;
- a fost prelungita linia 18 autobuze pana la Metro2 Timisoara.

2007 Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 20 bucati;
- a fost infiintata o linie noua de autobuze, numarul 45;
- au fost prelungite liniile de autobuze 31 si 43.

2009 Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 5 bucati;

2010 Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 5 bucati + o remorca.

2010 Achizitii - autobuze articulate tip Mercedes Conecto G - 30 bucati


1969 - 1989 - s-au fabricat 500 vagoane (vagoane motor si remorca)de tip Timis pentru mai multe orase din Romania;
1991 - 1999 - s-au achizitionat vehicule folosite: tramvaie din Germania(Bremen,Karlsruhe, München), autobuze din Belgia (Bruxellles), Franta(Mulhouse), Austria(Salzburg), troleibuze din Germania (Eberswalde, Weimar,Esslingen), Austria (Salzburg), Elvetia (Winterthur), Franta (Lyon).
Click pentru fotografie mai mare
Vedeti istoricul RATT pe forum
- Transport în comun cu Omnibuze

1868 - Se înregistreaza "Societatea de tramvai cu cale ferata din Timisoara"

1869 - Se pune în functiune prima linie de tramvai cu cai la 8 iulie

1897 - Se înfiinteazã societatea pe actiuni "Tramvaiele comunale electrice din Timisoara"

1899 - Se pune în functiune tramvaiul cu tractiune electricã

1904 - Intreprinderea trece în administratia Consiliului Comunal sub numele de "Tramvaiele Comunale Timisoara"

1904 - Punerea în functiune a primei statii cu convertizoare electrice si baterii tampon

1919 - Trecerea societatii sub administratia româneasca

1920 - Se pun bazele productiei de tramvaie în ateliere proprii

1929 - Punerea în functiune a primului redresor cu mercur pentru statiile de alimentare

1932 - Sectorizarea retelei de contact

1932 - Mutarea liniei CFR Timisoara - Buzias în afara orasului

1939 - Înfiintarea Intreprinderii electromecanice Timisoara (IET)

1942 - Punerea în functiune a primei linii de troleibuz în Timisoara
Despre noi
Politica noastra
Informatii transport
Alte servicii
Forum
Planificare traseu
Sistem taxare
Ticketing
1943 - Aparitia primelor linii de autobuze în Timisoara

1948 - Înfiintarea Intreprinderii de Transport Timisoara

1950 - Se executa primele tramvaie de mare capacitate pe boghiuri din tarã(Gb 2/2)

1955 - Apar primele vagoane de mare capacitate pe boghiuri de tip "Electroputere" Craiova

1958 - Se construiesc în cadrul intreprinderii vagoanele de tip "Pionier"

1960 - Se achizitioneazã primele troleibuze românesti tip TV2E(T.Vladimirescu)

1961 - Se achizitioneazã primele tramvaie de tip I T Bucuresti

1962 - Se construieste în cadrul intreprinderii primul vagon de tip T1-62

1968 - Se pune în functiune prima substatie telecomandatã(R.D.Germanã)

1969 - Se pune în functiune prima instalatie de redresare cu diode cu siliciu

1970 - Se construieste în cadrul ITCVTT (Intreprinderea de Transporturi si Constructii Vagoane de Tramvai Timisoara) prototipul tramvaiului de tip Timis

1971 - Se pune în exploatare Baza Mixta de exploatare Tramvaie-Troleibuze din Bv.Dâmbovita - str.I.Barac

1972 - Începe fabricatia în serie a tramvaiului de tip Timis

1973 - Se construieste prima linie de tramvai pe pat de beton

1976 - Se experimenteaza primul tramvai cu chopper din tara

1977 - Fabricatia de tramvaie trece în cadrul intreprinderii "Electrometal" Timisoara

1979 - Transportul în comun trece în cadrul I.J.T.L.TIMIS(Intreprinderea Judeteanã de Transport Local Timis)

1986 - Se da în functiune baza de troleibuze din str.Banatul

1988 - Se pune în functiune primul troleibuz cu chopper
Click pentru o imagine marita
O versiune complecta a istoriei se poate vedea pe Forumul RATT
(Acel istoric este realizat de membri forumului)