Regia Autonoma de Transport Timisoara: Autobuze electrice - Regia Autonoma de Transport Timisoara

Salt la continut

Imagine postata
  • (13 Pagini)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Autobuze electrice - Descriere, date tehnice, pareri ale celor care au calatorit cu ele Evaluare topic: -----

#1 Userul este online   Florin.B RATT 

  • RATT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 15.585
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 23 octombrie 2013 - 20:34

Autouzul care va ramane in teste va fi pus in circulatie vineri (probabil) in prezenta primarului. Maine i se lipeste folie, se monteaza OBC-ul si un validator, se instruiesc soferii (Rico si Emilut vor "pilota" si ei acest autobuz :) )

Cateva dintre datele aflate de la reprezentantul chinez al firmei:

- Vehiculul (sunt doua, dar vorbim deocamdata de cel care ramane in teste, cel cu doua usi) are trei grupuri de baterii care ii asigura o autonomie de 250 km.
-Locuri pe scaune 25 (in picioare, nu stiu exact, dar sa nu depaseasca capacitatea de transport, deci cam 3,5t :)
-Greutate gol aprox 14t (3 tone au doar bateriile :o )
-Greutate maxima admisa 18t
-Are aer conditionat
-Camere de luat vederi in cupeu si pentru mersul inapoi
-Sistem de anuntare a statiilor si un monitor TFT in interior
-Doua motoare de tractiune, fiecare cu invertorul lui. Cica motoarele ar avea fiecare cate 90kW, dar eu ma indoiesc (am vazut pe o eticheta scris 75kW)
-Doua axe, distanta intre axe: 5950 mm

Cam atat la acest moment. Poze am, dar nu pot sa le pun pana la inaugurarea oficiala (o sa mai fac si maine la infoliere si la montarea OBC si validatorului. Probabil vineri dupa masa veti avea si pozele promise. Nu va dezvalui la acest moment nici fabricantul, pentru a nu ne pomenii cu poze de pe net. :)

Daca calatoriti cu ele sau le vedeti, puteti sa va expuneti parerea in acest topic.
2

#2 Useril este offline   emilut 

  • Conducator Auto
  • Grup: Conducator vehicule
  • Postari: 1.933
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 23 octombrie 2013 - 21:06

Aş mai adăuga, frâne pe disc la toate roţile, frână electrică recuperativă, nu posedă cutie de viteze, folosind doar plaja de turaţie a motoarelor, ca şi troleibuzele. Suspensia, frânele şi manevrarea uşilor, pe sistem pneumatic. Doar zgomotul făcut de compresorul pneumatic ne înştiinţează că autobuzul se află în serviciu. Toate luminile spate sunt cu led-uri. Suspensia este reglabilă, ca şi la "G"-uri. Nu cunosc dacă are un sistem pt încălzirea cupeului, neposedând agent de încălzire (antigel). Mai multe amănunte, mâine.
2

#3 Userul este online   Florin.B RATT 

  • RATT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 15.585
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 23 octombrie 2013 - 21:15

Vezi postareaemilut, la 23 octombrie 2013 - 21:06, a spus:

Doar zgomotul făcut de compresorul pneumatic ne înştiinţează că autobuzul se află în serviciu.

Si tiuitul caracteristic al invertoarelor, ca in cazul troleibuzelor.
0

#4 Useril este offline   emilut 

  • Conducator Auto
  • Grup: Conducator vehicule
  • Postari: 1.933
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 23 octombrie 2013 - 21:18

Da. Iniţial, îl asociasem cu sunetul făcut de chopper-e.
0

#5 Useril este offline   Andy 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 1.688
  • Inregistrat: 29 iunie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:zona metropolitană
  • Interese:PC, RATT, Timișoara și zona metropolitană

Postat 23 octombrie 2013 - 22:20

La ce ora si unde va fi prezentarea oficiala?
Postat de pe telefonul mobil.
0

#6 Userul este online   Florin.B RATT 

  • RATT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 15.585
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 23 octombrie 2013 - 23:00

Probabil la primarie, dar nu stiu inca nimic sigur. Daca aflu, va spun si voua, desigur. :)
0

#7 Useril este offline   emilut 

  • Conducator Auto
  • Grup: Conducator vehicule
  • Postari: 1.933
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 24 octombrie 2013 - 16:39

Tare mă tem că se va amâna ceremonia. Azi, am fost convocaţi (cei 4 şoferi) pt ora 14, la cursul pt instruire. Nu s-a ţinut, din motive obiective, autobuzul (de fapt denumirea corectă ar fi cea de electrobuz) aflându-se încă la CEFIN pt instalarea diverselor gadgeturi. Cursul se va ţine mâine la ora 14. Evident, există varianta prin care autobuzul să fie condus la prezentare de către şoferul de la EVO.
0

#8 Userul este online   Florin.B RATT 

  • RATT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 15.585
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 24 octombrie 2013 - 18:00

Pai, OBC si validator s-au montat, dar inca lucrau la el cei care lipeau autocolantul cu un slogan ecologist si siglele CEFIN si a fabricantului. Pe la ora 14 am plecat noi de acolo si folia era lipita partial doar pe o parte. Din cate stiu nu s-a amanat nimic in legatura cu prezentarea.
Nu stiu de ce era nevoie de un curs, conducerea lui fiind extrem de simpla. :) Probabil astea sunt regulile. Ideea principala e sa te retragi in garaj cand mai ai 20% din baterie si sa nu le descarci sub 15%. Totul e afisat pe un dispaly de la bord (maine veti avea si poze). Ca sa testam, am miscat volanul si imediat a afisat un consum de 3 kW, adica cel al motorului electric al pompei servo. :coolspeak:

Va arat doar o poza cu display-ul pe care se poate observa consumul pompei servo (in partea superioara a pozei): Imagine atasata: 20131024_105744.jpg
1

#9 Useril este offline   emilut 

  • Conducator Auto
  • Grup: Conducator vehicule
  • Postari: 1.933
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 24 octombrie 2013 - 19:51

Cel mai probabil, cursul nu se va axa pe partea de manevrare, ci pe cea de însuşire a menirii sumedeniei de butoane, precum şi pe latura exploatării.
Mai vorbim mâine. :)
0

#10 Userul este online   Florin.B RATT 

  • RATT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 15.585
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 24 octombrie 2013 - 22:11

Ca si numar de butoane, eu zic ca e mai simplu decat Conecto C, dar desigur, e parerea mea.
0

#11 Useril este offline   Relatii Publice RATT 

  • Relatii Publice
  • PipPipPip
  • Grup: RATT Staff
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 02 iunie 10
  • Sexul:nespecificat

Postat 25 octombrie 2013 - 09:03

Imagine atasata: INVITATIE CEFIN_BYD-Timisoara-25 oct.JPG
3

#12 Userul este online   Florin.B RATT 

  • RATT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 15.585
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 25 octombrie 2013 - 11:48

Pozele promise:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg
  • Imagine atasata: 3.jpg
  • Imagine atasata: 4.jpg
  • Imagine atasata: 5.jpg
  • Imagine atasata: 6.jpg
  • Imagine atasata: 7.jpg
  • Imagine atasata: 8.jpg
  • Imagine atasata: 9.jpg
  • Imagine atasata: 10.jpg
  • Imagine atasata: 11.jpg
  • Imagine atasata: 12.jpg
  • Imagine atasata: 13.jpg
  • Imagine atasata: 14.jpg
  • Imagine atasata: 15.jpg
  • Imagine atasata: 16.jpg
  • Imagine atasata: 17.jpg
  • Imagine atasata: 18.jpg
  • Imagine atasata: 19.jpg
  • Imagine atasata: 20.jpg
  • Imagine atasata: 21.jpg
  • Imagine atasata: 22.jpg
  • Imagine atasata: 23.jpg
  • Imagine atasata: 24.jpg
  • Imagine atasata: 25.jpg
  • Imagine atasata: 26.jpg
  • Imagine atasata: 27.jpg
  • Imagine atasata: 29.jpg
  • Imagine atasata: 30.jpg
  • Imagine atasata: 31.jpg
  • Imagine atasata: 33.jpg
  • Imagine atasata: 34.jpg
  • Imagine atasata: 35.jpg
  • Imagine atasata: 36.jpg

17

#13 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4.576
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 25 octombrie 2013 - 12:13

Da, un like pentru poze, in premiera.
Insa legat de caliatate pot spune ca unele componente ale autobuzului arata cam jalnic in privinta executiei. Par nefinisate pur si simplu...si cu un design usor grosolan, brutal...Cam cum se faceau si la noi asemenea lucruri in urma cu 30-40 de ani...
5

#14 Useril este offline   Gabi S 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 250
  • Inregistrat: 19 februarie 11
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara,Timis
  • Interese:Autobuze,Muzica

Postat 25 octombrie 2013 - 12:41

Frumoase autobuzele . 100% Cumparam ? Cam cate aproximativ stie cineva sa imi spuna?
-4

#15 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1.248
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 25 octombrie 2013 - 13:11

Deacord cu zisele lu mile :) mai mult ce pot zice numele spune tot MADE IN CHINA :crazy: se vede clar aspectul finisajelor.... si uitandute la camera pentru mersu inapoi cum arata... imprejurimile de la bord, cupeu.... da doamne sa nu cumpere :(
Si cum am discutat cu colegu Rico da el are 250 km autonomie, dar asta este facuta cu clima in functiune vara? caldura iarna...? Daca nu clar iarna va nimeri sa ramana pe traseu gol de bateri... vara la fel cum va merge dimineata pana seara clima ciuciu 250km autonomie la bateria mai bn zis 150 km :naughty1:

Aceasta postare a fost editata de Vali: 25 octombrie 2013 - 15:38

-2

#16 Userul este online   Florin.B RATT 

  • RATT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 15.585
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 25 octombrie 2013 - 13:40

Da, manufacturarea componentelor din plastic lasa mult de dorit si pot spune ca in poze arata muuult mai bine decat in realitate. Singurul lucru ce parea realizat ingrijit, era compartimentul agregatelor din spate, in rest... dumnezeu cu mila. :Facepalm_emote_gif: Practic, e un troleibuz fara trolee care cara dupa el 3 tone de baterii, dar cum bine spunea cineva, cand te lasa bateriile, le predai la fier vechi si ii montezi doua trolee (tensiunea e aceasi). Degeaba le testam o luna, cand de fapt se pune problema fiabilitatii pe termen lung. Astept parerea voastra si dupa ce calatoriti cu ele.
0

#17 Useril este offline   violetblood 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 23 septembrie 09

Postat 25 octombrie 2013 - 14:02

Vezi postareaVali, la 25 octombrie 2013 - 13:11, a spus:

Deacord cu zisele lu mile :) mai mult ce pot zice numele spune tot MADE IN CHINA :crazy: se vede clar astectuc finisajelor.... si uitandute la camera pentru mersu inapoi cum arata... imprejurimile de la bord, cupeu.... da doamne sa nu cumpere :(
Si cum am discutat cu colegu Rico da el are 250 km autonomie, dar asta este facuta cu clima in functiune vara? caldura iarna...? Daca nu clar iarna va nimeri sa ramana pe traseu gol de bateri... vara la fel cum va merge dimineata pana seara clima ciuciu 250km autonomie la bateria mai bn zis 150 km :naughty1:

De acord cu tine. Se vede că e made in china, cred că dacă-l demontează s-ar putea să-l găsească plin de hârtie. :rad:
Autonomia aia de 250km să nu cumva să fie valabilă doar dacă autobuzul e gol(și șoferul să fie un chinez de 40kg) iar bateria să se consume toată, nu doar 80-85%.

Aceasta postare a fost editata de violetblood: 25 octombrie 2013 - 14:05

1

#18 Useril este offline   Gabi S 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 250
  • Inregistrat: 19 februarie 11
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara,Timis
  • Interese:Autobuze,Muzica

Postat 25 octombrie 2013 - 14:25

Pe toate linile va circula? Pe E33? :D
0

#19 Useril este offline   Relatii Publice RATT 

  • Relatii Publice
  • PipPipPip
  • Grup: RATT Staff
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 02 iunie 10
  • Sexul:nespecificat

Postat 25 octombrie 2013 - 14:27

Vezi postareavioletblood, la 25 octombrie 2013 - 14:02, a spus:

De acord cu tine. Se vede că e made in china, cred că dacă-l demontează s-ar putea să-l găsească plin de hârtie. :rad:
Autonomia aia de 250km să nu cumva să fie valabilă doar dacă autobuzul e gol(și șoferul să fie un chinez de 40kg) iar bateria să se consume toată, nu doar 80-85%.

Producătorul garantează 250 de km autonomie cu climă vara şi căldură iarna, încărcat la capacitate maximă.
Busul care va circula de luni pe linia 33, şi care a fost prezentat astăzi oficial, a mai fost testat, deci nu e nou.

Aceasta postare a fost editata de Relatii Publice RATT: 25 octombrie 2013 - 14:37

0

#20 Userul este online   Florin.B RATT 

  • RATT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 15.585
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 25 octombrie 2013 - 15:39

Cum scriam anterior: autobuzul are deja 20.000 km la bord. Cat despre linii, va fi alocat pe 33, 40, E7, E2, 11 si 14.
0

Arata acest topic


  • (13 Pagini)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi