Sistemul de ticketing se bazează pe carduri contactless. Spre deosebire de cardurile bancare acestea nu au bandă magnetică iar conexiunea cu terminalele din vehicul (validatoare) și cu cele de încărcare din centrele comerciale se realizează fără contact, prin proximitate. Datorită microprocesorului încorporat cardurile permit încărcarea de diferite tipuri de abonamente și adăugarea conturilor de călătorii pre-plătite. De asemenea, unele date personale stocate permit atât identificarea corectă a persoanelor care beneficiază de facilități de transport, cât și recuperarea contului în cazul pierderii sau distugerii cardului. Încărcarea prin sistemul bancar (POS-uri și e-banking), ca și utilizarea în alte servicii publice locale - de exemplu, pentru plata parcării pot fi implementate ulterior.

Oferta tarifară a RATT păstrează bilete tipărite ca opțiune de plată a călătoriei acestea fiind destinate cu precădere călătorilor ocazionali, în majoritate nerezidenți în Timișoara. Ele sunt validate la bordul vehiculelor în aceleași terminale (validatoare) care tipăresc data, ora și linia.
Oferta actuală de abonamente este transpusă integral pe card. În general, abonamentele sunt nominale și au preț integral, preț redus cu 20% și preț redus cu 50%. Cele nenominale au exclusiv preț integral. Eliberarea abonamentelor nominale se face cu prezentarea setului de documente justificative, care vor fi scanate pentru a constitui o bază de date. Eliberarea direct la ghișeu elimină posibilitatea onorării unor cereri greșite sau abuzive. Pentru o diversitate cât mai mare în utilizarea cardului, abonamentelor pe o linie și pe două linii li se pot adăuga opțiunea contului de unități pre-plătite. In acest mod, cardul va putea fi utilizat atât ca abonament, cât și ca titlu de transport nenominal pe alte liinii decât cele din abonament
Sistemul de ticketing este considerat, alături de sistemul de management al vehiculelor, ca un al treilea pilon al eforturilor de modernizare pe care le fac de câțiva ani Primăria Municipiului Timișoara și RATT pentru îmbunătățirea calității transportului public. Primul este realizat la nivelul infrastructurii de transport prin reabilitarea liniilor de tramvai. Al doilea este la nivelul materialului rulant prin înnoirea parcului de autobuze și troleibuze. Principala motivație a achiziționării unui sistem automat de taxare la Timișoara, ca și oriunde în lume, este îmbunătățirea managementului companiei de transport public. Acest serviciu public esențial este parțial susținut prin eforturi foarte mari ale bugetului local. Investițiile și acoperirea diferenței dintre costul real al călătoriei și cel acceptabil social sunt asigurate din banii comunității. În aceste condiții, eficientizarea activității este obligatorie, iar rezultatele bune se întorc la comunitate. Cunoașterea completă și exactă a sarcinii de transport, diminuarea fraudei, procedurile comerciale perfect controlate și o ofertă tarifară mai atractivă, toate acestea vor sta la baza unei alocări mai eficiente a resurselor cu efectul direct al creșterii calității serviciului de transport public.

Nu trebuie să ascundem însă faptul că acest sistem îl responsabilizează pe călătorul posesor de card de transport. Călătorul este obligat să valideze cardul pentru fiecare nouă călătorie. De asemenea, va trebui să aibă grijă să nu piardă cardul, pentru că la o nouă emitere a acestuia va plăti şi suportul (cardul) şi personalizarea acestuia. Numai la prima emitere cardurile şi personalizările sunt gratuite. Dacă îi este furat cardul, titularul trebuie să aibă grijă să-l declare şi în acest fel îşi poate recupera restul de bani de pe card. O dată declarat pierdut sau furat, cardul intră pe o listă neagră şi nu va mai putea fi utilizat în sistem de noul posesor.
© by Florian.B @2013
Informaţiile prezentate au caracter orientativ. Nu ne asumăm răspunderea pentru pagubele produse prin utilizarea acestor informaţii. Pentru confirmarea validităţii datelor contactati Relatii Publice.
Home
Contact
Relatii Publice
Foreigners/Stranieri





Cardul ACCES se adreseaza tuturor utilizatorilor transportului public, atat calatori fideli, cat si calatori ocazionali si poate fi procurat prima data gratuit, pe baza actului de identitate, de la centrele emitente de carduri (vezi sectiunea Retea comerciala ). La aceste centre puteti solicita, la alegere, încarcarea pe card a titlurilor de transport prezentate in sectiunea Oferta tarifara.
Cititi mai mult
despre sistemul de taxare
Locatie puncte de vanzare
Linkuri utile / Documente
INFOTrafic RATT
Cardul Acces
Validatorul
Informatii transport
Intrebari frecvente
Forum
Planificare traseu
Ticketing
Check PageRank
Despre sistem