Regia Autonoma de Transport Timisoara: Administratie, economie - Regia Autonoma de Transport Timisoara

Salt la continut

  • (6 Pagini)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Administratie, economie

#1 Useril este offline   Bogdan BMB 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 23 aprilie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Arhitectura, calatoriile

Postat 30 decembrie 2009 - 17:41

Ziua de Vest

Citeaza

Prefectura Timiş a câştigat un proiect de modernizare a administraţiei

“Cei care vor pleca în străinătate, la schimb de experienţă, vom căuta să fie într-adevăr cei mai buni”, spune subprefectul Zoltan Marossy

Instituţia Prefectului Timiş a câştigat un proiect pentru modernizarea administraţiei. “Pe Programul Operaţional Regional pentru modernizarea administraţiei, unitatea noastră centrală a câştigat un grant mare de tot, de un milion de euro şi pentru a-l realiza a lansat un concurs de instituţii pilot. 34 de prefecturi au participat şi pe locul I a ieşit Instituţia Prefectului Timiş. 20 de angajaţi de la fiecare instituţie vor participa la traininguri pe cele mai moderne instrumente în administraţie. Se face o analiză globală, se face o selecţie… Dacă noi putem lua oameni de la noi din instituţie şi îi putem trimite la astfel de cursuri, atunci putem schimba modul de funcţionare. Modul în care lucrează juriştii, de la procese cu terenuri şi până la dispoziţiile primarilor, este o metodologie. Cei care vor pleca în străinătate, la schimb de experienţă, vom căuta să fie într-adevăr cei mai buni”, spune subprefectul de Timiş, Zoltan Marossy. Participarea Instituţiei Prefectului Judeţul Timiş în cadrul acestui proiect va conduce la îmbunătăţirea activităţii în ansamblul ei, la modernizarea instituţiei şi la creşterea gradului de pregătire al angajaţilor.

„Mecanisme moderne pentru o administraţie eficientă”
Şase instituţii publice (printre care şi Instituţia Prefectului Judeţul Timiş), reprezentând două instituţii ale prefectului, două consilii judeţene şi două primării, vor beneficia, în perioada 2010 – 2011, în calitate de instituţii pilot, de următoarele instrumentele dezvoltate prin proiect: instruirea unui număr de 20 de angajaţi din cadrul fiecărei instituţii selectate, pe domeniile CAF, PMM, BSC şi Benchlearning, în vederea pilotării instrumentelor dezvoltate; participarea unor angajaţi ai instituţiei, implicaţi în procesul de pilotare, în două vizite de studiu în ţări cu experienţă şi rezultate notabile în implementarea instrumentelor Balanced Scorecard şi Benchlearning, pentru a înţelege cât mai bine mecanismul de funcţionare şi utilitatea acestora, îmbunătăţirea sistemului de management existent la nivelul instituţiei - obţinerea unei analize diagnostic cu privire la modul de funcţionare a instituţiei; obţinerea unei strategii multianuale de modernizare, implementarea unei aplicaţii informatice BSC, adaptată la specificul instituţiei, care să asigure monitorizarea activităţilor desfăşurate în instituţie, conform strategiei definite şi măsurarea performanţei atinse în raport cu obiectivele stabilite, implementarea unei metodologii clare pentru sistemul de Benchlearning, care să sprijine şi să încurajeze instituţiile administraţiei publice să-şi împărtăşească şi să înveţe din experienţele dobândite, rămânând astfel ancorate în realitate şi reuşind să facă faţă schimbărilor care au loc în mediul socio-economic, asistenţa tehnică oferită, de specialişti în domeniu, pentru a introduce instrumente moderne, inovatoare în cadrul instituţiei, promovarea activităţii instituţiei prin proiectul „Mecanisme moderne pentru o administraţie eficientă”, deschiderea de noi oportunităţi pentru cooperarea cu instituţii similare, din ţară şi din străinătate.

0

#2 Useril este offline   Bogdan BMB 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 23 aprilie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Arhitectura, calatoriile

Postat 06 ianuarie 2010 - 00:53

Ziua de Vest

Citeaza

Vin investitori în Timiş

“Un număr destul de important de investitori mari, occidentali, vor veni în perioada următoare în judeţul Timiş”

România este încă în criză, deşi alte ţări au început să-şi revină. Dar şi România poate profita de revenirea altor ţări care dezvoltă în continuare afaceri şi au nevoie de forţă de muncă şi un teren propice pentru a-şi dezvolta afacerea. Şi ce mediu mai propice poate fi decât judeţul Timiş? Marius Popovici – vicepreşedinte BNC al PNţCD, vine cu gânduri bune de an nou… “Multe ţări puternice, occidentale, au ieşit în bună parte din criza economică, dovadă şi un număr destul de important de investitori mari occidentali, care vor veni în perioada următoare în judeţul Timiş”, spune Marius Popovici.

“Domeniul prelucrării materialelor neferoase şi o foarte mare investiţie în domeniul farmaceutic”

Sunt mai multe societăţi care vor să investească în judeţul Timiş şi care prin investiţiile lor vor crea locuri de muncă. “Primul investitor e o societate germano-austriacă, ce doreşte construcţia unei instalaţii de biodiesel în judeţul Timiş, materia primă fiind rapiţa cultivată în judeţ. A doua şi a treia sunt societăţi vest-europene, care doresc să investească în domeniul prelucrării materialelor neferoase şi o foarte mare investiţie în domeniul farmaceutic, ambele fiind în pregătire. Ele vor avea darul să preia o parte din cele aproximativ 9.000 de persoane disponibilizate, anul trecut, în Timiş”, spune Marius Popovici.

Vor să angajeze personal suplimentar

Nici investitorii care sunt deja în judeţul Timiş nu se lasă mai prejos… “Mai mulţi producători de subansamble auto din judeţul Timiş mi-au comunicat, încă de anul trecut, dorinţa concernelor lor de a angaja, în 2010, personal suplimentar, iar unii chiar dorinţa de a-şi extinde investiţiile”, a mai spus Popovici.

0

#3 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 3.332
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 09 septembrie 2010 - 21:13

Dezvoltarea mediului de afaceri prin Polul de Creştere Timişoara

ziuadevest.ro

Citeaza

Conform Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Vest (ADR Vest), a fost depus proiectul ”Structuri locale pentru sprijinirea afacerilor în Comuna Dumbrăviţa - Incubator de afaceri din cadrul Planului Integrat de Dezvoltare – Polul de Creştere Timişoara”. Proiectul, un parteneriat realizat între Timişoara şi Dumbrăviţa, a fost depus la sediul ADR Vest în data de 7 septembrie 2010. Proiectul vizează crearea unui incubator de afaceri în comuna Dumbrăviţa. Valoare totală a investiţiei este de 4.840.672,15 lei, iar asistenţă financiară nerambursabilă solicitatăeste de 1.776.273,92 lei. Prin realizarea Incubatorului de afaceri din Comuna Dumbrăviţa se urmăreşte reducerea diferenţelor socio-economice dintre localităţile din zona de influenţă a Polului de Creştere Timişoara şi centrul urban al acestuia. Obiectivul proiectului vizează crearea unui corp de clădire, cu spaţii destinate întreprinderilor mici şi mijlocii din domeniul producţiei şi serviciilor, în care să se asigure dotările şi serviciile necesare în vederea dezvoltării activităţilor economice. La sfârşitul celor 16 luni de implementare ale proiectului structura de sprijinire a afacerilor nou creată va avea o suprafaţă construită de 1393,54 mp şi se estimează incubarea a 17 întreprinderi mici şi mijlocii şi crearea a cel puţin 64 de noi locuri de muncă.

0

#4 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 3.332
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 13 septembrie 2010 - 00:29

Timişorenii, obligaţi să plătească impozit de 300% până şi pentru garaj!


opiniatimisoarei.ro

Citeaza

Începând cu 1 iulie 2010 timişorenii care au în proprietate un garaj, sau mai multe, trebuie să le declare la Primărie şi să plătească impozit pentru ele. Potrivit legii, garajul este considerat o a doua proprietate pentru care se percepe majorare. Potrivit noilor reguli impozitul pentru prima clădire în afară de cea de domiciliu se percepe o majorare de 65 la sută, pentru cea de-a doua, 100 la sută, iar de la cea de-a treia clădire majorarea este de 300 la sută.

În consecinţă, un timişorean care are un apartament şi două garaje va plăti pentru apartament cu 65% mai mult decât până la 1 iulie, iar pentru garaje cu 100 la sută, respectiv, 300 la sută. "Comparativ cu alte impozite, acestea sunt de 3 lei", spune directorul Direcţiei Fiscale din cadrul Primăriei Timişoara, Adrian Bodo. Acesta a mai precizat că cei care nu-şi plătesc impozitele nu vor mai primi acasă înştiinţări ca până acum. "Îi rog pe toţi timişorenii care ştiu că au de plătit să vină la Primărie să le plătească. Noi nu ne mai permitem financiar să trimitem acasă înştiinţări prin care să-i obligăm pe timişoreni să vină să-şi plătească taxele şi impozitele. Să vă dau un exemplu: fiecare scrisoare pe care noi o trimitem ne costă aproximativ 10 lei, iar impozitul pentru un garaj nu atinge aceste costuri", spune Bodo. Conform lui Adrian Bodo, măsura de majorarea a impozitelor va aduce un plus la bugetul local de două milioane de lei pe an.

Cum să scapi de impozitare

Timişorenii care vor să fenteze sistemul o pot face foarte simplu: îşi trec proprietăţile pe numele copiilor, al părinţilor, bunicilor, nepoţilor sau socrilor. "Până în acest moment pot să vă spun că ne-au parvenit 200 de astfel de cereri prin care ni se solicită să transferăm aceste proprietăţi", mai spune Bodo.

Taxe şi impozite mai mari pentru proprietarii de maşini şi imobile din Timişoara

Veşti proaste pentru deţinătorii de maşini din Timişoara. Taxele şi impozitele pentru autovehicule vor creşte considerabil de la 1 iulie! Nu doar la maşini se vor mări birurile. Timişorenii vor fi nevoiţi să scoată mai mulţi bani şi pentru casele sau apartamentele pe care le au în proprietate. Măsurile au fost luate după ce Ordonanţa de Urgenţă 59/30.06.2010 a intrat în viguare. Astfel, dacă până acum pentru o maşină cu capacitatea cilindrică între 2.001 cmc - 2.600 cmc inclusiv aţi plătit 36, de la 1 iulie 2010 veţi plăti dublu, adică 72 de lei. Aceaşi majorare de 50 % apare şi la autovehiculele cu capacitatea cilindrică între 2.601 cmc - 3.000 cmc inclusiv (de la 72 lei la 144 lei), dar şi la autoturismele cu capacitatea cilindrică de peste 3.001 cmc, de la 145 lei la 290 lei.

Pentru persoanele fizice ce deţin mai multe clădiri (anterior "cele cu destinaţia de locuinţa"), impozitul se majorează după cum urmează: cu 65% pentru prima clădire în afară celei de la adresă de domiciliu (majorarea anterioară 15%); cu 150% pentru a două clădire în afară celei de la adresă de domiciliu majorarea anterioară 50%) şi cu cu 300% pentru a treia clădire şi următoarele în afară celei de la adresă de domiciliu. (majorarea anterioară 75% pentru a treia şi 100% pentru a patra şi următoarele în afară celei de domiciliu).

Noile prevederi legale nu au mai instituit exceptarea clădirilor închiriate, sau a celor cu altă destinaţie, de la majorarea impozitului, singură excepţie fiind în cazul persoanelor fizice care au dobândit clădirile din proprietate prin succesiune legală, dar sunt luate în considerare la ordinea dobândirii proprietăţilor. Termenul scadent de plată a acestor diferenţe de impozit stabilite conf. noilor prevederi este 31.12.2010. În cazul în care contribuabilii au achitat sau achita integral până la data de 30.09.2010 atât impozitul datorat (calculat conform prevederilor legale anterioare intrării în viguare a OUG 59/2010) cât şi diferenţă de impozit calculată, atunci pentru diferenţă de impozit contibuabilii beneficiază de diminuarea diferenţei de impozit datorat cu bonificaţia stabilită de Consiliul Local (10%).

0

#5 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 3.332
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 20 septembrie 2010 - 22:14

Casa Rusu in expansiune

wall-street.ro

Citeaza

Magazinul de mobila Casa Rusu, inaugurat in luna mai in Bucuresti de firma Rus Savitar, a avut in primele trei luni de la deschidere vanzari in valoare de doua milioane de euro, iar producatorul de mobila vrea sa deschida alte doua unitati pana la sfarsitul anului.

Firma a inaugurat in centrul comercial Vitantis Shopping Center, la jumatatea lunii mai, primul magazin din Bucuresti, al noualea al retelei, in urma unei investitii de 500.000 de euro.

"De la inaugurare si pana la sfarsitul lunii august am inregistrat vanzari de doua milioane de euro. Cele mai cautate produse in acest moment in magazinul din Bucuresti sunt dormitoarele, seturile pentru bucatarii si camere de tineret", a declarat director general al Rus Savitar, Cristian Rusu (foto), citat de Mediafax.

El estimeaza ca unitatea din Bucuresti va atrage pana la sfarsitul acestui an venituri in valoare totala de 4,2 milioane de euro.

Producatorul roman de mobila Rus Savitar detine doua divizii, una de productie, care opereaza o fabrica la Timisoara, si o divizie de retail sub numele Casa Rusu, care cuprinde o retea de noua magazine in Timisoara, Sibiu, Cluj-Napoca, Deva, Pitesti, Brasov si Bucuresti.

Firma vrea sa deschida doua magazine de mobila pana la sfarsitul anului in Bucuresti si Targu Mures, printr-o investitie de 800.000 euro.

Rus Savitar a avut in primele sase luni vanzari de 9,2 milioane de euro, in crestere cu 22,6% comparativ cu valoarea de 7,5 milioane de euro din perioada similara a anului trecut.

Pentru 2010, Cristian Rusu isi mentine estimarile initiale privind cifra de afaceri, vizand un avans de 10% fata de 2009, la 22 milioane de euro, insa reduce usor estimarea privind profitul, din cauza cresterii TVA.

"La inceputul anului estimam pentru 2010 o cifra de afaceri de 22 milioane euro, in crestere cu 10%. Profitul de anul trecut a fost de 7,6 milioane de lei si estimam pentru 2010 aceeasi rata de profitabilitate (...) Cred ca vom reusi sa mentinem cresterea preconizata la inceputul anului de 10% (n.r. a cifrei de afaceri), iar profitul va fi mai mic cu 2% decat estimarile initiale, intrucat o parte din TVA-ul marit o vom suporta din adaos", a explicat Rusu.

El a adaugat ca vrea sa mai angajeze in acest an 120 de persoane, atat pentru partea de productie cat si pentru divizia de retail. In prezent, compania are 360 de angajati.

Piata interna de mobila este estimata in crestere in acest an la 980 milioane de euro, de la 970 milioane euro in 2009, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor de Mobila din Romania (APMR).

Potrivit datelor proprii, Rus Savitar este al doilea producator de mobilier din pal din Romania, cu o capacitate totala de productie de 17.000-18.000 garnituri de mobilier pe luna, intregul parc logistic si de productie avand o suprafata de productie de 100.000 de metri patrati.

In perioada 2005-2009, firma a investit aproximativ 15 milioane de euro pentru parcul de productie, o parte din fonduri fiind asigurate printr-un credit de 6,1 milioane de euro.

Compania este detinuta de familia Rus. Rus Savitar a inceput activitatea in 1994 ca distribuitor si importator de mobila.

0

#6 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 3.332
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 25 septembrie 2010 - 19:01

Peste 870 de noi locuri de muncă

timisoara.ro

Citeaza

Cei peste 55 000 de şomeri din Judeţul Timiş nu trebuie să îşi piardă încă speranţa. Astăzi, la Casa Tineretului Timişoara, de pe strada Arieş nr. 9, între orele 8-16, are loc Bursa locurilor de muncă, organizată de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Timiş.

20 de Agenţi economici din oraş şi din Judeţ, majoriteatea intreprinderi mici şi mijlocii, şi-au arătat interesul de a participa la Bursă. Astfel, 874 de locuri de muncă au fost scoase la bătaie, dintre care doar unul din patru, adică aproximativ 200, sunt pentru cei cu studii superioare.

Firmele doresc să angajeze de la medici şi ingineri până la agenţi de asigurare şi operatori mase plastice”, ne informează Florin Unguraş, consilier superior în cadrul AJOFM Timiş. Cu mari speranţe, bănăţenii au aşteptat entuziasmaţi dar şi emoţionaţi, în faţa porţilor Casei Tineretului, cu mult timp înainte de începerea programului. Chiar şi aşa, multe persoane de peste 30 de ani au plecat dezamăgite. Puţine au fost firmele care le-au acceptat CV-ul, cu şi mai puţine şanse de angajare.

Cele mai multe oferte au fost pentru cei tineri. De exemplu, vârsta limită pentru un job de secretară este 25 de ani. Astfel, cei mai în vârstă trebuie să se lupte pentru puţinele locuri disponibile.

0

#7 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 3.332
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 25 septembrie 2010 - 20:39

ADR Vest a semnat 10 noi contracte de finantare a microintreprinderilor

tion.ro

Citeaza

Agenţia pentru Dezvoltare Regională Vest (ADR Vest) a găzduit joi dimineaţa o nouă ceremonie de semnare a 10 noi contracte de finanţare aprobate în cadrul celui de-al doilea apel de proiecte în cadrul Programului Operaţional Regional, domeniului major de intervenţie 4.3 „Sprijinirea dezvoltării microîntreprinderilor”.

Valoarea totală a celor 10 noi proiecte parafate este de 1,78 milioane euro, dintre care 1,18 milioane euro reprezintă finanţarea nerambursabilă. Regiunea Vest a avut alocaţi pentru domeniul de intervenţie 4.3, în perioada 2007 – 2013, o sumă de aproximativ 20,69 milioane euro, iar alocarea financiară orientativă disponibilă pentru cel de-al doilea apel de proiecte din Regiunea Vest este de 17,37 milioane euro. Interesul firmelor pentru aceste fonduri europene a fost extrem de ridicat, au fost depuse 304 proiecte cu o valoare nerambursabilă de 45,16 milioane euro. Începând cu data de 27 august 2010 a fost suspendată depunerea de proiecte în Regiunea Vest. Finanţarea nerambursabilă solicitată prin proiectele contractate sau aflate în evaluare a depăşit cu 146,52% alocarea regională.
Şi de această dată, cea mai mare parte a proiectelor pentru care au fost semnate contractele sunt din domeniul serviciilor medicale. De asemenea, o societate activează în domeniul chimiei, una în domeniul construcţiilor şi o altă firmă va achiziţiona un utilaj pentru producţia de peleţi şi brichete de rumeguş.

0

#8 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 3.332
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 26 septembrie 2010 - 04:30

Vezi postareaMHN, la 25 septembrie 2010 - 19:01, a spus:

Peste 870 de noi locuri de muncă

timisoara.ro


Nu am fost atent la cifre. Pe opiniatimisoarei.ro scrie altfel:

Citeaza

Numărul şomerilor din Timiş a crescut simţitor în ultima perioadă şi sute de persoane au venit să îşi caute un nou loc de muncă. Chiar dacă e criză, şomerii de azi speră să devină angajaţii de mâine. 28 de firme au oferit aproape 1000 de locuri de muncă în meserii ca: zidar, confecţioner articole textile, cusător piele, dulgher, instalator, agent de vânzări, brutar, bucătar, ospătar, tâmplar sau operator vânzător şi operator linie.

Nu doar persoanele cu studii medii au avut locuri de muncă. Agenţii comerciali au venit la Casa Tineretului şi cu oferte de locuri de muncă pentru persoanelor cu studii superioare, în jur de 217 posturi. Pentru absolvenţii de facultate, firmele de recrutare au scos chiar şi posturi de director, manager, dar cele mai multe au fost pentru contabil, asistenţi medicali şi chiar doctori. Numărul mare al celor care au venit astăzi pentru un job mai bine plătit i-a surprins chiar şi pe angajatori. "Spre surprinderea noastră acest târg a fost foarte vizitat până la această oră (nr. ora 11). Au venit peste 1.000 de persoane şi este firesc acest lucru pentru că în Timiş, numărul şomerilor este în jur de 15.000. Pot să vă spun că au fost mai mulţi oameni care şi-au căutat locuri de muncă astăzi decât chiar la bursa generală a forţei de muncă", a declarat Corneliu Chiş, director adjunct AJOFM Timiş.

Viitori angajaţi vor salarii de la 300 de euro în sus
Timişorenii veniţi la bursa locurilor de muncă sunt conştienţi că e criză, însă spun că nu vor accepta saslarii mai mici de 13-14 milioane, plus bonificaţii de la angajatori. "Mi-am depus CV-ul la două firme. Unul pentru contabil şi unul pentru gestionar. Momentan lucrez ca şi contabil la o firmă, însă am un salariu de doar 10 milioane. Nu primesc nici sporuti, nici bonuri de masă.

Mi-aş dori după patru ani de facultate şi după şase ani munciţi în acest domeniu să am un salariu mai mare şi bonificaţii Sincer aş pleca de la actuala firmă dacă mi s-ar oferi 13 milioane şi bonuri de masă", spune Andreea o tânără de 29 de ani. Cele mai multe dosare depuse de timişoreni au fost depuse pentru posturile de asistenţi medicali în străinătate.

Aceasta postare a fost editata de MHN: 26 septembrie 2010 - 04:31

0

#9 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 3.332
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 09 octombrie 2010 - 02:30

Gardurile şi panourile cu "Proprietate privată" devin obligatorii

tion.ro

Citeaza

Primăria Timişoara intenţionează să aducă unele modificări hotărârii de consiliu local privind constatarea şi sancţionarea contravenţiilor de pe teritoriul municipiului. Numeroase terenuri sunt lăsate în paragină de proprietari, unele devenind adevărate depozite de deşeuri.

Dacă aleşii locali vor fi de acord, proprietarii de terenuri vor fi obligaţi "să asigure salubrizarea şi împrejmuirea terenurilor pe care le deţin sub orice formă legală, atât cele din intravilanul municipiului, cât şi cele situate de-a lungul căilor de comunicaţie rutieră sau feroviară, precum şi amplasarea pe teren, la loc vizibil pe frontul stradal, a unui panou care să cuprindă sintagma <<proprietate privată>>".

Cei care nu vor respecta noua prevedere riscă amenzi destul de consistente, cuprinse între 1.500 şi 2.500 de lei.


p.n.: In sfarsit au realizat importanta acestui aspect si imbecilii nostri din administratie...
0

#10 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 3.332
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 09 octombrie 2010 - 02:42

Parteneriat in domeniul apelor

tion.ro

Citeaza

O delegaţie din Germania, condusă de primarul oraşului München, Hep Monatzeder, se află în aceste zile la Timişoara. Specialiştii germani vor discuta cu cei români despre metodele moderne de reabilitare a sistemelor de canalizare, în cadrul parteneriatului încheiat odată cu înfiinţarea Fundaţiei Aquademica.

Din delegaţia germană mai fac parte 15 reprezentanţi ai unor firme de proiectare, construcţie şi consultanţă din domeniul protecţiei mediului din Bavaria. Vizita reprezintă o iniţiativă a Fundaţiei Româno-Germane Aquademica, având drept scop promovarea colaborării profesionale în domeniul protecţiei mediului între specialiştii din România şi Germania. Totodată, vizita are drept scop şi identificarea unor eventuale oportunităţi de afaceri.

Primarul din Munchen, Hep Monatzeder, a mai fost în Timişoara în primăvara anului trecut, la semnarea acordului de înfiinţare a Fundaţiei Aquademica, care se doreşte a fi un centru de pregătire profesională în domeniul protecţiei mediului. Primăria München şi societatea Aquatim din Timişoara sunt membrii fondatori ai fundaţiei. „Pentru a avea un management performant în domeniul resurselor umane din sectorul apei, colaborarea şi dezvoltarea profesională trebuie să constituie o prioritate pentru operatorii de apă din întreaga ţară (...). La Aquatim susţinem necesitatea cercetării aplicative cu ţinte clare de eficientizare a proceselor din mediul tehnologic real. Bazându-ne pe experienţa partenerilor noştri germani şi pe dorinţa de reuşită a celor implicaţi vom încerca să creăm în jurul nostru un veritabil centru de performanţă în domeniul protecţiei mediului”, a explicat directorul general al Aquatim, Ilie Vlaicu.

Fundaţia Aquademica organizează în aceste zile un simpozion având ca temă „Metodele moderne de reabilitare a sistemului de canalizare”, prin care se facilitează schimbul de experienţă între reprezentanţi ai operatorilor de apă din România şi reprezentanţi ai departamentului de apă uzată din cadrul Primăriei München. Fundaţia Aquademica îşi propune să se implice în programe de instruire şi de cercetare la nivel naţional prin organizarea unor cursuri de formare profesională, furnizarea de consultanţă, iniţierea şi dezvoltarea de parteneriate şi manifestări ştiinţifice. Acestea se vor adresa în principal operatorilor de apă din ţară, dar şi altor operatori de servicii publice, instituţii publice sau private. Nu în ultimul rând, vor avea ocazia să se perfecţioneze angajaţii Aquatim.

Viitorii cursanţi ai Fundaţiei Aquademica trebuie să ştie că Aquatim dispune de patru staţii pilot, două pentru apă potabilă şi două pentru apă uzată, pe care pot fi modelate tehnologiile existente pentru optimizare, sau tehnologiile noi, în vederea unei viitoare implementări.

0

#11 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 3.332
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 09 octombrie 2010 - 02:51

Carpatair Flight Training

Cea mai nouă Scoala de Aviatie din Romania a început cursurile în urmă cu doi ani la Timişoara.

zf.ro

Citeaza

...Şcoala a pornit la drum după ce compania aeriană Carpatair a decis să investească în formarea de piloţi de la zero, pentru a nu mai fi condiţionată să aştepte absolvenţii Şcolii Superioare de Aviaţie din România sau să depindă de piaţa internaţională, unde piloţii primesc oferte din toată lumea, iar piloţi licenţiaţi pe tipurile de avioane cu care zboară Carpatair se găseau din ce în ce mai greu. Aşadar, conducerea Carpatair a deschis şcoala unde au absolvit în doi ani 67 de piloţi, dintre care a angajat deocamdată 3. Cum află doritorii de noua şcoală, cum îşi plătesc cursurile care nu sunt deloc ieftine şi, nu în ultimul rând, unde se duc dacă nu rămân în staff-ul companiei de la Timişoara?

"Sunt interesaţi în general pasionaţii, iar informaţia orală circulă cu repeziciune extremă; avem de procesat zeci de aplicaţii lunar, dar din cauza constrângerilor financiare ale candidaţilor potenţiali, numai o mică parte finalizează intenţia. De altfel, din aceste motive cumulate, nici nu se organizează târguri de profil, cel puţin în România", potrivit lui Dan Andrei. Şcoala de aviaţie de la Timişoara are în prezent atât cursanţi români, cât şi străini, din Serbia şi Republica Moldova. Carpatair a avut însă cursanţi şi din Statele Unite, Canada şi Australia. Cei mai mulţi cursanţi sunt orientaţi către o carieră de pilot profesionist, manifestându-şi încă de la început dorinţa de a se angaja în cadrul unui operator aerian după absolvirea cursurilor.
Înainte de a deveni pilot cu acte în regulă însă, cursanţii trec prin multe ore de studiu. În cadrul Carpatair Flight Training, programul de pregătire încorporează minimum 750 de ore de pregătire teoretică, circa 60 de ore de antrenament pe simulator, peste 160 de ore de zbor pe avion, toate acestea în aproximativ doi ani.
De asemenea, programul de calificare pe tip de avion constă în încă 150 de ore de pregătire teoretică în cadrul companiei în care pilotul se angajează, exerciţii practice după proceduri pentru situaţii anormale şi de urgenţă, antrenamente pe simulator cu o durată de minimum 40 de ore şi, ulterior, zbor necomercial pe avion şi zbor de pregătire pe rută cu durata de 150 de ore.

"Este mult, este puţin? Practica a demonstrat că atât este necesar pentru ca operarea să fie sigură", precizează directorul Carpatair Flight Training. El susţine că organizarea unei astfel de şcoli nu este deloc simplă şi că înseamnă, până la urmă, "ceea ce înseamnă orice întreprindere greenfield a unui antreprenor".
Chiar dacă investiţiile iniţiale se recuperează după mulţi ani, piloţii reprezintă în acest moment o necesitate socială identificată, după cum o descriu fondatorii acesteia. Şcoala de aviaţie care funcţionează în incinta Aeroportului Internaţional Traian Vuia din Timişoara a "prins aripi" în urma unei investiţii de 2 milioane de euro, investiţie care a finanţat achiziţia unui simulator, două aeronave Cesna şi diverse lucrări pentru organizarea şcolii.
Însă, odată lansată, şcoala a lucrat la capacitate maximă: "Prin şcoala noastră, urmând diverse cursuri de formare, au trecut peste 90 de studenţi-piloţi", explică Dan Andrei. În prezent, aflându-se în diverse stadii ale cursurilor de pilotaj, frecventează cursurile şcolii 23 de piloţi/studenţi-piloţi, diferenţa de 67 fiind reprezentată de cei care au absolvit deja.
Programul de pregătire a unui pilot constă în mai multe etape, fiecare cu preţul ei: primul nivel, aşa-numitul PPL (Private Pilot Licence), costă în cadrul şcolii de aviaţie Carpatair circa 9.000 de euro fără TVA. Pregătirea planificată pe durata a doi ani până la obţinerea licenţei de pilot comercial ATPL (Air Transport Pilot Licence) îl costă însă pe un viitor pilot circa 55.000 de euro.

La o căutare pe internet, zeci de forumuri din ţară şi din străinătate sunt pline ochi de tineri care vor să devină piloţi. Mulţi vor, puţini ajung la cursuri, iar şi mai puţini reuşesc să obţină toate atestatele şi să ajungă să zboare pentru o companie.
Analizând însă salariile şi diurnele atât în România, cât şi în străinătate, se poate spune că piloţii comerciali sunt nişte norocoşi. "În general, un pilot comercial câştigă în România circa 5-6 mii de euro lunar, dacă are deja toate licenţele. În străinătate, salariul este ceva mai mare, pornind de la circa 8.000 de euro", spune Pavel Tatcu, fost instructor de zbor la Autoritatea Aeronautică Civilă Română.
Există însă salarii ce depăşesc patru zerouri. "Am un prieten care zboară în calitate de comandant în Qatar şi câştigă aproximativ 18.000 de dolari pe lună, pe misiuni ultralungi pe Boeing 777", explică Dan Andrei. Efortul financiar până a ajunge la un asemenea salariu este însă destul de mare. Toate licenţele necesare, plus atestatul pentru avioane de acest tip, în acest caz Boeing, pot costa circa 90-100 mii de euro, adaugă fostul instructor de zbor Pavel Tatcu.

0

#12 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 3.332
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 22 octombrie 2010 - 11:04

Harta locurilor de munca

wall-street.ro

Citeaza

Timisoara, Iasiul si Clujul arunca pe piata 1.800 de locuri pentru romanii care isi doresc sa-si gaseasca un loc de munca in cele mai mari orase din tara, cu exceptia Bucurestiului.

Companiile din Timisoara pun la bataie 1.000 de locuri de munca


Timisoara este al doilea oras ca marime din Romania, dupa Bucuresti, dar se afla pe primul loc in functie de numarul de locuri de munca disponibile in aceasta perioada, inaintea Clujului si Iasiului, orasele de pe urmatoarele pozitii, dupa numarul de locuitori.

Companiile din Timisoara au o oferta de circa 1.000 de locuri de munca, cele mai multe fiind in domeniul furnizorilor de servicii, automotive, textile, logistica si industria bunurilor de larg consum.

“Exista cereri importante pentru personal atat in vanzari si relatii publice, cat si in productie, pentru personal calificat si necalificat. De asemenea, in IT&C si programare se cauta oameni, cererea in domeniul administrativ fiind mai slaba”, spune Florin Godean, director de marketing si vanzari in cadrul Adecco Romania, al doilea jucator ca marime de pe piata locala de recrutare.

In judetul Timis exista aproape 1.400 de locuri de munca, arata datele eJobs.ro, cel mai mare site de recrutare de pe piata locala.

Printre companiile care cauta oameni sunt Route 66 Romania ( divizia locala a celui mai mare producator de software pentru navigatie din Europa), TRW Automotive (produce sisteme integrate de directie, sisteme de suspensie, air-bag-uri si centuri de siguranta) si Continental Corporation – Automotive Divisions (auto).

“Sectorul automotive, cel care este de altfel cel mai reprezentativ pe zona de vest, da semne de revenire, anuntand si un 2011 pozitiv din punct de vedere al cresterii de head-count (personal - n.red.). Evident ca si furnizorii locali de servicii pentru aceste companii, vor resimti asta pregatindu-se pentru cereri mai ridicate decat in cel de-al doilea semestru al lui 2010. Media de posturi cerute pe luna este intre 20-50”, spune Eliza Nechifor, marketing & communication coordinator in cadrul companiei de recrutare Manpower Romania.

Angajatorii din Timisoara au pus la bataie peste 1.000 de joburi in primele noua luni ale anului, cele mai active industrii fiind automotive, logistica si FMCG.

“Principalele tendinte in ceea ce priveste piata fortei de munca din Timisoara au fost reorganizarea interna, respectiv abilitatea companiilor de a-si folosi forta de munca interna pentru acoperirea nevoii, apoi incercarea de a-si recruta prin forte proprii necesarul de specialisti, si abia apoi,catre finele primului semestru, externalizarea posturilor cu un grad de dificultate mai ridicat catre companii specializate”, precizeaza Nechifor.

Judetul Timis ocupa locul al treilea si in ceea ce priveste rata somajului, dupa Ilfov si Bucuresti, cu un somaj de 4,27% la nivelul lui septembrie.

Salariul mediu net din judetul Timis era de 1.381 de lei la sfarsitul lunii iulie (325 de euro). Ultima oara cand angajatii au plecat acasa cu lefuri mai mici decat cele din iulie a fost in decembrie anul trecut, cand salariul mediu net a fost de 1.365 de lei (323 de euro).

0

#13 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 3.332
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 27 octombrie 2010 - 10:01

H&M, noul brand din Iulius Mall

ot.ro

Citeaza

Compania Iulius Group a anuntat ca a semnat un parteneriat cu retailerul suedez H&M (Hennes & Mauritz) pentru deschiderea a trei magazine in tara...
H&M este cel mai mare comerciant de fashion din lume si are mii de magazine in Europa.

"Inca de la inaugurarea primului nostru centru comercial de tip mall pe piata din Romania, acum 10 ani, Iulius Group a raspuns exigentelor clientilor sai, aducandu-le mai aproape brandurile favorite. Alegerea de către H&M a ansamblului urbanistic Palas Iasi si a mall-urilor noastre din vestul si centrul tarii este onoranta si da un plus de valoare portofoliului companiei", a afirmat Iulian Dascalu, presedintele Iulius Group.

0

#14 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 3.332
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 27 octombrie 2010 - 18:10

tion.ro

Citeaza

Institului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Electrochimie şi Materie Condensată
...Timişoara a demarat un proiect finanţat în mare parte din fonduri europene, în valoare de aproape 10 milioane de euro.

Susţinerea materială este asigurată prin Fondul European de Dezvoltare Regională. Proiectul se derulează în Timişoara şi va avea o durată de implementare de 36 de luni. În urma investiţiei va fi realizat un nou laborator, o clădire de 1.700 de metri pătraţi dispuşi pe subsol, parter şi două etaje. Aici, câteva zeci de specialişti vor lucra în domeniul cercetării celulelor fotovoltaice şi a sistemelor fotovoltaice hibride. Valoarea totală a proiectului este de 36,9 milioane de lei, din care 26,5 milioane de lei vor fi asiguraţi din fonduri europene. În cadrul laboratorului, ce va fi ridicat în Timişoara în zona Calea Buziaşului, lângă clădirea Universităţii Ioan Slavici, vor lucra între 35 şi 45 de persoane, dintre care 19 vor fi specialişti angajaţi permanenţi ai Institutului de Cercetare, restul urmând să fie specialişti români şi străini, colaboratori sau angajaţi ai beneficiarilor cercetării.

0

#15 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 3.332
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 28 octombrie 2010 - 17:20

Timisul este pregatit pentru Schengen

ot.ro

Citeaza

Gata de evaluare! O comisie Schengen va veni in 16 noiembrie in judetul Timis pentru o evaluare a punctelor de trecere a frontierei de la Moravita si Jimbolia si a terminalului non-Schengen de la Aeroportul „Traian Vuia” din Timisoara.

Atat Cornel Iures, seful Politiei de Frontiera Timis, cat si prefectul judetului, Mircea Bacala, au spus ca suntem pregatiti pentru intrarea in Schengen in primavara anului viitor.

„Punctele de trecere a frontierei de la Moravita si Jimbolia au fost reabilitate pe bani europeni. Valoarea investitiei este de 4,6 milioane de euro. Tot din fonduri europene au fost reabilitate alte cladiri ale Politiei de Frontiera. Vorbim de o investitie de 10,3 milioane de euro. De asemenea, am primit din fonduri europene, 6 milioane de euro pentru autoturisme de serviciu. O alta investitie este de 850.000 de euro pentru o camera de luat vederi ultraperformanta care poate inregistra imagini la mare distanta, de la inaltime. Camera aceasta a fost deja montata la Moravita si cu ajutorul ei i-am prins pe acei hoti care furau gardul de la gara”, a declarat Cornel Iures.

Si prefectul Mircea Bacala a facut o trecere in revista a stadiului lucrarilor in vederea aderarii la Spatiul Schengen. „Terminaul non-Schengen de la aeroport este finalizat, punctul de trecere a frontierei de la Jimbolia este finalizat in proportie de 25%, iar la punctul de frontiera de la Moravita s-a facut deja receptia. In Timis nu vor fi impedimente pentru aderarea Romaniei la Schengen”, a concluzionat Bacala.

0

#16 Useril este offline   mircea_tm 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 01 septembrie 10

Postat 28 octombrie 2010 - 20:03

Vezi postareaMHN, la 28 octombrie 2010 - 17:20, a spus:

Timisul este pregatit pentru Schengen

ot.ro


"850.000 de euro pentru o camera de luat vederi"...uau
0

#17 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8.994
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 28 octombrie 2010 - 20:13

Vezi postareamircea_tm, la 28 octombrie 2010 - 20:03, a spus:

"850.000 de euro pentru o camera de luat vederi"...uau

... si ca sa continui...

Citeaza

"Camera aceasta a fost deja montata la Moravita si cu ajutorul ei i-am prins pe acei hoti care furau gardul de la gara”, a declarat Cornel Iures."

Presupun ca acel gard era placat cu aur de a fost pazit cu astfel de ehipamente ultramoderne si ultrascumpe. :timeout:
0

#18 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3.020
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timi'

Postat 28 octombrie 2010 - 21:44

Aş sugera să nu ne avântăm în beznă, probabil în acel preţ este vorba de mai multe lucruri: probabil echipamente video profesionale (lentile speciale cu rază mare de vizibilitate, bloc optic construit pentru rezistenţă), software de control, software de analiză video în timp real, plus restul echipamentelor necesare stocării înregistrărilor (servere de backup).

De altfel o singură maşină dintr-o linie de asamblare a Solectron poate ajunge la $1,000,000 .. e timpul să realizăm că în lume automatizările COSTĂ.
0

#19 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • RATT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 16.772
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 28 octombrie 2010 - 21:58

Probabil ceva de genul celor de mai jos. Oricum, pretul e clar umflat si cineva ia comisioane enorme.

Imagine atasata: 180_IR_PTZ.JPG Imagine atasata: bilde.jpeg
0

#20 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 3.332
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 28 octombrie 2010 - 22:15

Toata lumea tre' sa traiasca.
Dar, asa cum spunea dAImon mai sus, pachetul precis nu contine doar "o camera video" ci, probabil, o intreaga solutie HW + SW de achizitie, prelucrare, post-procesare informatii, poate chiar si saptamani de training cu deplasari ale vreunor ingineri din partea producatorilor la fata locului, etc.
Iar toate acestea au costul lor.
Daca mai punem si cel putin vreun intermediar...
0

Arata acest topic


  • (6 Pagini)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi