
Timisoara de altadata discutii diverse despre poze vechi cu cladirile istorice din oras
#961
Postat 02 februarie 2015 - 23:09

#962
Postat 02 februarie 2015 - 23:17

Daca-mi spune cineva ca in mijlocul "tintei" ar merge o parcare supra-terana cu 10 nivele, o sa spun ca e o idee grozava si ca abia astept deschiderea santierului.

#963
Postat 03 februarie 2015 - 02:08
Citeaza

În anul 1884 Timişoara devenea primul oraş din Europa continentală cu străzile iluminate electric. Pe 12 noimbrie, la lăsarea întunericului, pe străzile “burgului” de pe Bega au fost puse în funcţiune 731 de lămpi de iluminat electric, în lungime totală de 59 de kilometri, dându-se astfel în funcţiune Uzina Electrică...
Imediat după unirea Banatului cu România, printre multele firme cu profil electronic îşi face loc şi intreprinderea pentru fabricarea de aparate electrice şi elemente galvanice Galvani (1924), intreprinderea electrotehnică şi tehnică DURA (1921) şi Fabrica de candelabre şi articole de bronz (1923). Cele trei stau la baza formării fabricii Eelectrobanat (ELBA).
Fabrica de Candelabre şi Articole de Bronz cu sediul central la Budapesta, era deţinută de Rudolf Kissling. Acesta se transformă, prin cedarea acţiunilor către partea românână, în 1925, în LUMINA, prima fabrică română de candelabre. Acţionari principali sunt cei de la Banca Timişoara.
Fabrica Galvani era deţinută de Izidor Gyori şi fiul. În 1930, fiind o firmă mică, va face cu greutate crizei economice, aşa că la 27 octombrie 1930, este preluată de familia Beşa, ce deţine peste 50% din acţiuni şi va funcţiona sub denumirea de Galvani-Fabrcă pentru articole alectronice SA.
În 1944, datorită bombardamentelor de la Timişoara, fabrica este adusă în situaţia de faliment. Reluarea activităţii se face cu sprijinul statului, fabrica preluând o comandă pentru armată, pe baza căreia primeşte finanţare de la diverse bănci. Începe producţia de baterii anodice şi de telefoane de campanie pentru Armata Sovietică.
...
Citeste mai mult: adev.ro/nj5bv0
#965
Postat 03 februarie 2015 - 18:53
"Prima baza aeriana de la Timisoara a fost operationala intre noiembrie 1915 – aprilie 1917 undeva intre Sinandrei si Dudesti si a fost folosita de catre armata germana pentru stationarea, incarcarea si repararea dirijabilelor. Motivul amplasarii bazei aeriene de la Timisoara a fost atacarea intaririlor trimise de britanici si francezi aliatilor lor sirbi prin portul grec Salonic."
#970
Postat 16 februarie 2015 - 10:16
Citeaza
PLANŞA 1 - EVOLUŢIA PLANIMETRICĂ A STRUCTURII URBANE A TIMIŞOAREI DE LA ÎNCEPUTURI (SEC.XII-XIII) PÂNĂ ÎN ANUL 1300
PLANŞA 2 - EVOLUŢIA PLANIMETRICĂ A STRUCTURII URBANE A TIMIŞOAREI ÎN SECOLELE AL XIV-LEA ŞI AL XV-LEA
PLANŞA 3 - PLANUL TIMIŞOAREI ÎN ANUL 1716 MARCÂND EVOLUŢIA PARCURSĂ ÎN SECOLELE AL XVI-LEA ŞI AL XVII-LEA
PLANŞA 4 - “PLANUL TIMIŞOAREI FOARTE EXACT RIDICAT [TOPOGRAFIC n.t.] ÎN ANUL 1716 DE CĂTRE DOMNUL PERRETE...”[1]
PLANŞA 5 - “PLANUL TIMIŞOAREI... FOARTE EXACT RIDICAT [TOPOGRAFIC n.t.] DE CĂTRE DOMNUL PERRETE...”
PLANŞA 6 - “PLANUL CANALULUI BEGA DE LA TIMIŞOARA...” 1732
PLANŞA 7 - “PLANUL C NR.1... CETATEA TIMISOARA” 1734
PLANŞA 8 - “PLANUL CETĂŢII TIMIŞOARA... LA SFÂRŞITUL ANULUI 1734”
PLANŞA 9 - PLANUL TIMIŞOAREI ÎN ANUL 1734
PLANŞA 10 - “PLAN CU CELE TREI SUBURBII APROBATE ÎN ANUL 1744...”
PLANŞA 11 - PLANUL TIMIŞOAREI ÎN ANUL 1750
PLANŞA 12 - “PLANUL TERENULUI ESPLANADEI DIN JURUL CETĂŢII PRINCIPALE ŞI DEGRANIŢĂ TIMIŞOARA”
PLANŞA 13 - “PLANUL CETĂŢII TIMIŞOARA... CU LINIA ESPLANADEI DE 1000 STÂNJENI, ORDONATĂ ÎN ANUL1750...”
PLANŞA 14 - “PLANUL TERENULUI ESPLANADEI DIN JURUL CETĂŢII PRINCIPALE ŞI DE GRANIŢĂ TIMIŞOARA... LA 5 FEBRUARIE 1777”
PLANŞA 15 - “PLANUL ZONEI DIN JURUL CETĂŢII TIMIŞOARA”
PLANŞA 16 - PLANUL TIMIŞOAREI DUPĂ ANUL1784
PLANŞA 17 - “PLANUL CETĂŢII TIMIŞOARA ÎN ANUL 1808...”
PLANŞA 18 - PLANUL TIMIŞOAREI ÎN ANUL 1853
PLANŞA 19 - “PLAN DE SITUAŢIE AL ORAŞULUI LIBER REGAL TIMIŞOARA CU SUBURBIILE ŞI MOŞIA MEHALA...” POST 1858
PLANŞA 20 - PLANUL TIMIŞOAREI ÎN 1876
PLANŞA 21 - “ZONA TIMIŞOAREI...” 1884
PLANŞA 22 - “PLANUL ORAŞULUI LIBER REGAL TIMIŞOARA...” cca.1890
PLANŞA 23 - “PLANUL ORAŞULUI LIBER REGAL TIMIŞOARA...1893”
PLANŞA 24 - “TIMIŞOARA ŞI CARTIERELE” 1901 – 1903
PLANŞA 25 - “PLANUL ORAŞULUI LIBER REGAL TIMIŞOARA ŞI PROIECTUL DE EXTINDERE URBANĂ...” 1913
PLANŞA 26 - “ZONA TIMIŞOAREI...” ÎN 1913
PLANŞA 27 - PLANUL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA ÎN 1931
PLANŞA 28 - “PLANUL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA...1936”
PLANŞA 29 - “PLANUL COMUNEI URBANE TIMIŞOARA...1949”
PLANŞA 30 - PLANUL ORAŞULUI TIMIŞOARA ÎN ANUL 1959
PLANŞA 31 - “TIMISOARA SCHITA DE SISTEMATIZARE 1961”
PLANŞA 32 - “TIMISOARA SCHITA DE SISTEMATIZARE 1964”
PLANŞA 33 - “PLANUL ORASULUI TIMISOARA” 1966
PLANŞA 34 - TIMISOARA MACHETA SCHITEI DE SISTEMATIZARE 1975
PLANŞA 35 - “MUNICIPIUL TIMISOARA SCHITA DE SISTEMATIZARE 1981”
PLANŞA 36 - MACHETA SCHITEI DE SISTEMATIZARE 1986-1989
PLANŞA 37 – „MUNICIPIUL TIMIŞOARA – PLAN URBANISTIC GENERAL” 1992
PLANŞA 38 – „MUNICIPIUL TIMIŞOARA – PLAN URBANISTIC GENERAL” 1998
PLANŞA 39 – „MUNICIPIUL TIMIŞOARA –MONUMENTE ISTORICE ŞI ZONE DE PROTECŢIE” 1992
PLANŞA 40 – TIMIŞOARA SCHEMA EVOLUŢIEI ORAȘULUI ÎN PERIOADA 1750 - 1998
Notă: Drepturi de proprietate intelectuală a Primăriei Municipiului Timişoara
primaria tm
#971
Postat 25 februarie 2015 - 09:56
În centrul imaginii, tramvaiul de tractat vagoane de marfă și de transport muncitori cunoscut sub denumirea de „Muki”. Vagonetul cu prelată din dreapta, transporta un ditamai aparat de sudură.

Fosta piață Balaș (actuala stradă Proclamația de la Timișoara) în anul 1963. În partea stângă a imaginii, lipit de peretele orb al clădirii, se va construi magazinul Bega, 10 ani mai târziu.

Ronaț, 1963 - Tramvaiul 5


Aceasta postare a fost editata de Anthony74: 09 martie 2015 - 19:33
#973
Postat 02 martie 2015 - 01:14
Phoenix - Totusi sunt ca voi - 1969 — at Fantana cu pesti, Timisoara.


Aceasta postare a fost editata de InF3rNO0o: 02 martie 2015 - 01:16
#974
Postat 02 martie 2015 - 01:19
#979
Postat 13 martie 2015 - 14:55
